knutselweek met de weeskids - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu knutselweek met de weeskids - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu

knutselweek met de weeskids

Door: anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

16 April 2009 | Nepal, Pokhara

Nu het regenseizoen in aantocht is en er af en toe een bui van jewelste op mijn tinnen dakje valt, wordt het in mijn kamer alleen maar gezelliger. Robin woont sinds kort tegenover me en we doden de uurtjes nu samen, op bed lezend en armbandjes knopend. De buurkinderen, die me nu vrij goed kennen, lopen te pas en te onpas binnen (als ik me sta om te kleden..) en ook het gastgezin komt de laatste tijd rustig dingen uit mijn kamer pakken. Dat ze mijn lamp gebruiken, vind ik geen probleem, maar toen ook de scheermesjes werden gebruikt, ben ik toch een aantal spullen maar even extra goed gaan opruimen. Het is hier de gewoonte om alles van elkaar te gebruiken en ik krijg het altijd netjes terug, maar hygienisch is anders, haha.. Dit alles heeft natuurlijk weinig te maken met wel of geen regen :P Wat wel door de regen komt, is het grote aantal beesten dat op het moment in mijn kamer verblijft. Van de week vond ik een aantal keer een kakkerlak ter grootte van mijn wijsvinger (en die is lang!), toen ik gister mijn deur opende, kroop er een salamander/hagedis/..? mee naar binnen en vannacht stond ik eindelijk oog in oog met de muizen, die ik al nachtenlang hoorde, maar nooit eerder heb gezien. De onmiskenbare muizenkeutels vond ik steeds weer ergens anders en af en toe werd ik 's nachts wakker van het getrippel en gepiep. Toen ik ze vannacht over mijn kussen en bedplank hoorde lopen, heb ik toch maar even het licht aangedaan. Twee oogjes keken me verschrikt aan en het beestje, dat slechts 3 cm bleek te zijn, was gelukkig banger voor mij dan ik voor hem. Omdat het toch niet echt chill is om muizen over je heen te hebben lopen, besloot ik de deken over me heen te leggen.. God, wat heb ik gezweet vannacht!

Vorige week dinsdag hebben we geparaglided! Het uitzicht was niet zo mooi als het had kunnen zijn, maar de ervaring was geweldig! Echt supervet om aan een parachuutje te hangen en onder je het meer en de bergen te zien! Alle bezorgdheid was voor niks, want je hoefde alleen van een bergtop mee af te rennen (iedereen had een gozer aan zich vast) en ineens zat je in de lucht. :D heerlijk! Volgende maand bunjeejumpen! (nee hoor, mama, maak je geen zorgen)
Vanaf vorige week zondag tot en met gister hebben we geknutseld met de weeskinderen. Ze hebben echt een geweldige week gehad, voor zover ik dat natuurlijk voor hen kan inschatten. We hebben palmpasenstokken gemaakt, veel armbandjes geknoopt (elke dag een andere manier erbij geleerd), wollen kuikens en maskers gemaakt, parachuutjes en beker-met-touwtje spelletjes gemaakt, paaseieren geverfd en verstopt, nog een spelletjesdag gehouden, ...! Het was echt heel leuk, maar ik moet eerlijk zeggen, na deze 9 dagen knutselen met koters van gemiddeld ondr de 7 jaar, heb ik het wel gehad. Ze vragen erg veel aandacht en veel knutselwerkjes hadden best wat hulp nodig. Gelukkig waren we met z'n vieren voor het grootste gedeelte van te tijd, maar toen Ber en ik gister met z'n tweeen alle 20 kinderen op en om ons hadden hangen in de bloedhitte onder een tinnen dakje, dachten we dat we eraan onderdoor zouden gaan, haha! Er staan trouwens een aantal foto's van het knutselen en paragliden op picasa, voor de liefhebber (http://picasaweb.google.com/postvooranniek/AlbumZonderTitel)
De eennalaatste foto, die van ons in allemaal dezelfde kleding, is vrijdags gemaakt. We waren paratha aan het maken voor alle kids (lekker! ik zal het thuis ook eens maken) en toen kregen we van Binod ineens allemaal deze curta (dat hesje zegmaar), met zurbal (broek) en sjaal. Ook nog allemaal oorbellen erbij gekregen en een armband met slippers, maat 37, dus echt een giller bij mij XD Als lunch nog rijstepap gehad; heerlijk! Mijn sjaal werd trouwens anders geknoopt, "because you are SO much tall!"

Ah, ik ben alweer bijna een uur op internet, dus ik ga opschieten met het verhaal. Komende zondag (als Bart jarig is en Femke dr communie doet. stom dat ik daar niet bij ben!) begint de school weer, dan is er een 'officiele' opening, waar we al slingers voor hebben gemaakt. Dan zit het vrijwilligerswerk voor Rosanne en Ber er zo ongeveer op, en heb ik ook nog maar twee weken te gaan, want door de laatste plannen om naar India te gaan met Rosanne en Robin, moeten we rond 8 mei Pokhara verlaten. In Kathmandu moeten we namelijk ongeveer een week wachten op ons visum. Dan hebben we twee weken in India en zijn we op tijd weer terug om op 1 juni het vliegtuig terug te nemen. Time flies! :o

Ik heb het idee dat ik nog dingen vergeet te vertellen, maar op t moment kan ik er niet opkomen.. Volgende keer dan maar ;)

Voor nu veel liefs voor iedereen, en tot over anderhalve maand alweer!

  • 16 April 2009 - 09:10

    Gerard Pessel:

    hoi anniek,

    telkens als jou verhaal langs komt, moet ik er wel een vrije middag voor vrij nemen.
    wat een lange verhalen.
    hihihihihihihi

    mooieverhalen en fotos, vooral met die olifant.

    hier bij phoenix is het wel wat druk, dus we missen jou en marlies best wel hoor.

    geniet er nog even van want.......
    voor je weet is het voorbij.!!

    groetjes en kusjes van inge en karin.

    inge herkent de fotos wel, want haar dochter is er ook 2 jaar geleden geweest.

    nou,

    veel liefs en deikke kus van ons allen


  • 16 April 2009 - 09:16

    Malou:

    Hoi lieve Anniek!
    Ik zat net aan je te denken, krijg ik ineens een mailtje binnen dat er nieuw verhaal is! Wat een timing =D
    kuskus Lou
    ps.. We gaan morgen misschien met de sterrekijkers picknicken. Helaas is er regen voorspelt en hebben eigenlijk geen duidelijke afspraken.. Én, nog veel belangrijker! JIJ bent er niet bij dan=( We gaan je missen meisje!

  • 16 April 2009 - 09:43

    Quirine & Meike:

    Heey Anniek!

    We hebben de foto's net bekeken, echt super leuk! Die palmpasenstokken ook, echt zo leuk dat jullie dat gingen doen! Je hebt wel een boel geknutseld idd, maar kan me voorstellen dat die kids dat echt geweldig vonden :) En de tijd gaat snel joh, over een paar weekjes al naar India! Echt tof. Hier ist ook heerlijk, we zijn nu aant logeren bij mensen thuis, erg gezellig en rlxd :) Nou meis, take care, en veel plezier nog!
    Liefs

  • 16 April 2009 - 12:03

    Lise:

    Lieve Anniek,

    Ik mis je.

    Maar het klinkt goed daar!

    Liefs!

  • 16 April 2009 - 12:08

    Els:

    Hej Anniek,

    Wat een leuke foto's! En wat een ervaringen! Die beesten lijken me vreselijk. Dat je überhaupt nog slapen kan.
    We zullen zondag aan je denken (en bellen)> Tot horens, veel liefs,
    Els

  • 16 April 2009 - 14:01

    Reinier:

    Lieve Anniek,

    Wat maak je daar een hoop mee! Leuk zeg! Gewoon ff van een berg aflopen,alsof t niets is ;-) Echt vet, dat paragliden!
    Heb je al idee waar je in India naar toe wilt?
    Hier is alles goed. Zomer begint eindelijk beetje te komen en ben zelfs al beetje verbrand door een dagje strand. Cécile is volgens mij vandaag teruggekomen uit The States, dus nu is het nog wachten op jou.
    Veel succes nog met afronden van dit project en dan veel plezier in India!
    xxx
    Reinier

  • 16 April 2009 - 14:42

    Emmy:

    Whoep!
    Wat een glimlach op mn gezicht gisteren, toen ik daar zo ineens die brief vond! En inderdaad, binnen 2 weken! Een stuk sneller dan de andere kant op in ieder geval.
    Groetjes en kus,
    Emmy

  • 17 April 2009 - 13:47

    Marlies:

    Lieve Anniekje,
    Goed verhaal weer :) Wat fijn dat je de lege tijd nu samen met Robin kan opvullen, dat lijkt me een groot verschil. Ik vroeg me al af hoe dat zat, dat jij die sjerp anders had! Leuk he, zo lang zijn? ;) de eerste maand in Nebaj heb ik het iedere dag minstens een keer gehoord. En toen we vandeweek een klassenfoto maakten, zag ik ook waarom. Hehe! Geniet nog van de laatste twee weken vrijwilligerswerk! Ga je verder met het straatkinderenproject, ook nu de vakantie voorbij is? (maar dan met wat minder kinderen, toch?)
    Ik spreek je snel! Ben nu in San Cristobal en vanmiddag nemen we de langste bus van de reis (14 uur) en dan zijn we morgenochtend vroeg in Mexico Stad. Waanzinnig snel. Dag lieve Anniek! Dikke knuffel, Zus :)

  • 20 April 2009 - 19:50

    Laura Torenbeek:

    Hey Anniek!!
    Wat leuk dat je daar zit! Goed hoor, dat werk dat je doet!! Ik zit zelf 3 maanden in Londen voor een taalcursus!

    Veel plezier daar!!
    xx
    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Deze blog is bedoeld om familie, vrienden en anderszins geintereseerden op de hoogte te houden van mijn reizen en daarnaast mijzelf de gebeurtenissen te helpen herinneren.

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15797

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Mei 2016

Wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Azie

15 Januari 2009 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: