thuis. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu thuis. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu

thuis.

Door: anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

03 Juni 2009 | Nepal, Kathmandu

Ik ben terug! dat komt best wel uit de lucht vallen gezien het vorige bericht, toen ik nog twee weken te gaan had.. wat kan ik zeggen: de laatste weken zijn gevlogen!
De Panchasseetrek met Robin, Hoshi en Sora was.. hmm.. een ervaring. Ik heb voor de vierde keer besloten dat ik gewoon echt, echt niet van bergbeklimmen houd. Help me alsjeblieft herinneren als ik ooit nog zoiets van plan ben! Het omhooglopen de eerste dag was erg zwaar. Robin en ik bleven maar tegen Hoshi zeggen: 'and you promised: no stairs! so what do you call this?!' Na een tijdje begon te regenen, wat niemand had zien aankomen, dus we liepen in t-shirtje met dunne broek blauw te bekken. Onderweg kreeg iedereen, behalve Robin, met bloedzuigers te maken- die zijn trouwens best klein! En je voelt er niks van, maar achteraf bloed je gewoon als een rund; ik heb het wel een halfuur moeten stelpen. :o Eenmaal aangekomen zijn we in bed gedoken, de hele nacht heeft het geregend dat het goot en dus konden we de ochtend erop niet verder omhoogklimmen naar de tempels, dus zijn we van ellende gelijk maar weer naar beneden gelopen, om de bus naar Pokhara te pakken. Whaha achteraf heb ik wel genoten van het hele verhaal..
De drie dagen erop heb ik nog gekayakt, ik zou er hele verhalen over kunnen schrijven (hoe vaak ik ben omgevallen, dat een peddel was gebroken en we dus met een halve peddel doormoesten, dat ik heb leren terugdraaien als ik kopje onder ging), maar eigenlijk heb ik daar niet zo veel zin in. Het lijkt al weer zo lang geleden! Ik heb in ieder geval genoten van de drie dagen, maar was ook wel blij toen ik weer in de bus naar Kathmandu zat, vorige week disndag, op weg naar Robin en Adam.
In Kathmandu hebben we niet zo veel gedaan, maar dat was heerlijk! En voor we het doorhadden, was het alweer maandag! Om 4 uur s ochtends een taxi gezocht, voor de zekerheid 2 uur te vroeg, want later op de dag zou er een strike zijn en dan rijdt er niks meer. Gelukkig waren we ruim op tijd op het vliegveld en de hele vlucht is eigenlijk goed verlopen. Wonder boven wonder heb ik geen vluchten gemist of iets vergeten in verband met de bagage; ik heb nog nooit zo soepel gereisd!

En nu ben ik ineens alweer 2,5e dag in Nederland! Ik heb alweer hagelslag gegeten, warm gedoucht, op een matras geslapen en snel geïnternet! Vanochtend heb ik zelfs een beetje nieuwe kleren gekocht, want het meeste is achtergebleven in Nepal; het viel van ellende (4,5e maand handwasjes) helemaal uit elkaar. Het wennen gaat trouwens verbazingwekkend snel, alleen blijf ik constant schrikken van hoe zacht het matras is, en aan de bananen kan ik ook maar niet wennen. Weten jullie wel hoe groot die hier zijn?! Ik had niet eens door dat die in Nepal zo veel kleiner waren, maar ik blijf maar vragen: is dit een normale maat in nederland? waren ze niet altijd kleiner? deze is écht groter dan gemiddeld, toch? XD de bananen dus..

Hoe dan ook. Nu ik weer in Nederland ben, kan ik jullie weer gaan zien! Ik ben luisvrij! So no worries. Ik hoop jullie gauw ergens in Woerden of Utrecht te zien, dan kan ik eindelijk echt vertellen in plaats van die verhalen op deze site.

Dankjulliewel voor alle interesse!
liefs!

  • 03 Juni 2009 - 12:18

    Quirine & Meike:

    Je bent weer thuis!! Omg! ;) Dat betekent dat wij ook bijna thuis zijn xD Maar wel lekker toch? Genieten van de bananen xD
    Nou, geniet van je lekkere matras en alle andere luxe, en we gaan snel weer afspreken, over 4 weekjes ofzo? ;)
    Liefs!

  • 03 Juni 2009 - 12:32

    Anniek Edelbroek:

    ik had het serieus over bananen :O

  • 03 Juni 2009 - 13:18

    Bernadette:

    Welkom thuis en dankjewel voor je mooie verhalen! Kom je een keertje langs op school?
    lief groetje

  • 03 Juni 2009 - 18:02

    Farah:

    Wauw je bent er weer! =D
    Oeh ik ben dit weekend toevallig in NL (Woerden). Zal ik je vrijdag bellen? Mss kunnen we dan samen naar Marcel's toneelvoorstelling?
    xx

  • 03 Juni 2009 - 21:26

    Cecile:

    Jaaa Anniekje is weer thuis!! snel afspreken, wil alle verhalen natuurlijk uit je eigen mond horen :D
    ik bel je morgen anders wel!
    xxxxxxx

  • 05 Juni 2009 - 20:08

    A&R:

    Lieve Anniek, Wij vinden het fijn dat ook jij weer "thuis" bent.

    Wij zien je graag met je zussen bij ons!

  • 10 Juni 2009 - 13:28

    Lara:

    ik heb je verhalen bijgehouden Anniek, echt prachtig!

    hoop je snel weer te zien!

    Liefs Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Deze blog is bedoeld om familie, vrienden en anderszins geintereseerden op de hoogte te houden van mijn reizen en daarnaast mijzelf de gebeurtenissen te helpen herinneren.

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 15826

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Mei 2016

Wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Azie

15 Januari 2009 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: