bijna zover! - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu bijna zover! - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu

bijna zover!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anniek

13 Januari 2009 | Nederland, Woerden

Nou, het zit er nu wel aan te komen, hè? Nog anderhalve nacht in Nederland, want de nacht van woensdag op donderdag mag ik niet geheel meetellen, aangezien het slechts tot 4 uur s nachts zal zijn ;) Het blijft natuurlijk spannend om alleen naar Nepal te gaan, maar de laatste tijd heb ik er veel meer zin in dan dat ik er tegenop zie, haha! Dat was een tijdje geleden niet helemaal het geval :P

Ik kan me nu ook steeds beter een voorstelling maken van alles. Inmiddels heb ik koffie gedronken met Lise, een meisje (ook 18 ) die eind januari ook naar mijn weeshuis komt, t was heel gezellig :), en gemaild met Hans (rond de 40), die ongeveer nu onderweg is naar Pokhara, en Rosanne (20), die begin februari het team komt versterken. Het scheelt wel om te weten dat ik niet de enige ben, al was mij dat natuurlijk al beloofd, maar zekerheid is wel fijn. Van de week heb ik zelfs over en weer gemaild met Didier (27), die daar sinds december is en mij al wat heeft verteld over de gang van zaken. Het waren heel geruststellende mailtjes, waarin hij zei dat het er geweldig was, dus het kan haast niet beter! :D Haha, de namen zeggen jullie natuurlijk niks, maar goed, om maar even een indruk te geven ;) Ik heb Didier en Margriet (die daar ook zit) beloofd om brillendoekjes en Sarixell mee te nemen, dat was daar niet te koop en wel nodig :D Het zit momenteel al onder in mijn rugzak, waar ik zo overtuigd over zei dat ie groot genoeg was.. ’t Is nét aan, hehe.. Er moet nog een dikke trui en pyjamabroek bij, plus nog een aantal dingen die ik nog ben vergeten, maar die kan ik nu ook nog niet bedenken :P Dat komt morgen wel, bij de dubble-check. Ik heb trouwens al 635 Nepalese rupee gekregen, hoe geweldig is dat! Leny (van Phoenix) heeft me al een hoop verteld en prachtige foto’s laten zien en ten slotte ook nog een informatieboekje gegeven met geld, echt super ^^

In de afgelopen weken heb ik nog een aantal dingen gedaan die ik wou doen; in het begin van de vakantie in één dag van Utrecht naar Woerden verhuisd, lekker kerst en Oud&Nieuw gevierd, de laatste keren gewerkt, een hoop mensen gedag gezegd, zelfs nog geschaatst door de polders, even langs de tandarts geweest voor controle, en vanmiddag mijn rijexamen gedaan. Ik dacht, ik wacht met mijn berichtje tot na het examen, in de hoop dat ik hier kon neerzetten dat ik geslaagd was, maar helaas. Het schakelen in de bocht deed me de das om… Maar goed, in juni probeer ik het opnieuw :) Nu heb ik in ieder geval niet de neiging om in Nepal in de auto te stappen ;)

Morgen komt het hele gezin (inclusief aanhang en alles ;)) in Woerden eten, voor zowel Eveliens verjaardag als mijn laatste avond in Nederland. Ik vind het heel leuk, dat ik nog even iedereen samen kan zien :D Donderdagochtend word ik in alle vroegte door mijn zussen, vader en moeder uitgezwaaid op Schiphol en dan begint het grote avontuur! Vanaf Amsterdam naar Brussel, daar overstappen op een vliegtuig naar New Delhi, en de volgende ochtend vlieg ik van New Delhi naar Kathmandu. Als alles goed gaat (alles gaat goed!), word ik daar opgehaald, maar dat verhaal zal ik over een aantal dagen wel op de site zetten. Met een beetje geluk kan ik in mijn acht uur wachttijd in India (23-7 plaatselijke tijd) wel even op internet. Jullie merken het wel ;)

Dankjulliewel voor alle lieve berichtjes :D

Veel liefs!

  • 13 Januari 2009 - 20:35

    Ernst:

    Nou Anniek... Zo zit je vlak bij elkaar bij Biologie, en op het andere moment zit je echt talloze kilometers van het mooie Utrecht vandaan! Ik vind het wel heel erug leuk wat je gaat doen, en het bewijst maar weer eens hoe 'n goed mens je bent!(je hebt zelfs mij ooit mee kunnen laten doen met een hongeraktie, wat ik voorheen redelijk onmogelijk achte!) Ik zal uw berichtjes blijven lezen, en ik verwacht ook wel wat mooie foto's te zien! Geniet van je laatste dagen in Nederland!

    Kus, Ernst!
    of: Späterz,xErnst(fly on,little wing) ;)

  • 13 Januari 2009 - 20:56

    Carien:

    darn jij!
    het klinkt echt doodeng en mad geweldig!! ik ben jaloers, alvast erg benieuwd naar je volgende berichten en wens je de beste reis!!! :D
    kus

  • 13 Januari 2009 - 21:26

    Bernadette:

    Lieve Anniek,
    Ik wens je een hele goede reis met veel bijzondere ervaringen. Ik ga je volgen!
    Lieve groet
    Bernadette

  • 14 Januari 2009 - 07:31

    Hanna:

    Hey Anniek, ontzettend gaaf dat je naar Nepal gaat. Ben eiglijk wel een beetje jaloers ;)
    Maar veel suc6 en plezier daar. Heb me inschrijven voor die mailinglist dus ik blijf je blog volgen.
    Ben benieuwd naar wat je allemaal meemaakt.
    X

  • 14 Januari 2009 - 11:14

    Marlies:

    Zo Anniekje, die laatste nacht goed slapen hebben we erop zitten ;) Wij hebben om 4 uur op het Utrecht Centraal afgesproken :) Ik heb zin in vanavond! Tot straks! Kus Zus

  • 14 Januari 2009 - 16:06

    Cecile:

    Lieve Anniek!!!
    Nog een nachtje slapen en dan is het eindelijk zover!!!
    ben blij te horen dat je er zoveel zin in hebt. volgens mij is er ook helemaal geen reden toe om er geen zin in te hebben want reizen op elke manier dan ook is super!!
    Hee meid geniet ervan en ik zie je over een paar maandjes weer terug in (het nu erg koude) nederland:D:D
    dikke kusss
    xxxxxx

  • 14 Januari 2009 - 18:40

    Meike:

    Ik ga je missen meis, heel veel plezier!! :)

  • 14 Januari 2009 - 20:13

    Wouter:

    Heey Anniek:)
    ik wens je het allerbeste de komende tijd en ik ga je blog zeker volgen:)

  • 15 Januari 2009 - 09:26

    Lena:

    Jeetje, ik lees even mijn mail niet of je bent al weg! Ik wens je een super fijne tijd en ben benieuwd naar al je verhalen!
    Liefs Lena

  • 16 Januari 2009 - 17:45

    Femke:

    Hoe is het in Nepal?
    En is het gezin lief?
    Ik mis je wel hoor!
    Mijn juf heeft een kalender gemaakt.
    Nu kan ik aftellen tot
    dat je terug komt.
    Ik heb vanmorgen
    gekeken in de klas
    hoe ver het is, van Nederland naar Nepal.
    kusje zusje Femke

  • 16 Januari 2009 - 17:59

    Pappa En Els:

    Hoi Kiki, vandaag kregen we jouw bericht dat je goed in Kathmandu bent aangekomen. Een hele opluchting voor ons, dat je reis zo voorspoedig verlopen is. Nu even op adem komen, bekomen van je jetlag, een beetje acclimatiseren en dan volgt de lange busreis naar Pokhara, waar je echte doel ligt: bij de weeskinderen daar. We zijn heel benieuwd welke ervaringen en indrukken je daar gaat opdoen. We zijn trots op je en ook wel een beetje jaloers. En .... we houden van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Deze blog is bedoeld om familie, vrienden en anderszins geintereseerden op de hoogte te houden van mijn reizen en daarnaast mijzelf de gebeurtenissen te helpen herinneren.

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 15787

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Mei 2016

Wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Azie

15 Januari 2009 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: