aangekomen :) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu aangekomen :) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu

aangekomen :)

Door: anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

17 Januari 2009 | Nepal, Kathmandu

lieve allemaal!

ahh ik ben er! :D en het is allemaal goed gegaan, om daar maar even mee te beginnen. m half 4 opgestaan, hup naar schiphol, nog wat gedronken en toen naar de gate. De vlucht naar brussel ging gewoon prima, klm dus ze moesten ons wel iets te eten geven, hoewel het slechts 35 min vliegen was, hahaha! jus d'orange, koekje (prince, die van vroeger omhuld met chocola, pure nostalgie!), en toen alweer landen. met het overstappen even met twee nldse mannen meegelopen, om de kunst af te kijken, en toen weer in het vliegtuig gestapt. het indische eten in t vliegtuig was enorm, enorm gekruid! haha ik kreeg spontaan tranen in mijn ogen en probeerde het te blussen met naan (broodachtig), water, saus, ... haha niets hielp! ik ben ook niets gewend :P in india wist ik niet waar ik naartoe moest, dus ging in de rij van de visumcontrole, net als iedereen, maar ik had natuurlijk geen visum, want k zou naar nepal.. toen ik eindelijk aan de beurt was, legde k dat uit, werd k zomaar weggestuurd! go, wait there! huhhh... ok? haha, beetje bang wel, want wat nou als er niemand kwam...? maar gelukkig, de indiers hebben gelijk aan mij bewezen dat ze heel behulpzaam zijn: ik werd omgeroepen (whahah ! ik moet daar gwoon traditie van maken, denk ik) en vervolgens kwam er iemand mij ophalen. hij stuurde me in een soort glazen hok met stoelen, vertelde dat er twee nldse meisjes waren (fleur en florianne, die hadden de hele tijd al in mijn vliegtuig gezeten, haha!) en daar heb ik de rest van de tijd mee doorgebracht. jammer was wel dat we 3 uur vertragng hadden door het slechte weer, dus in plaats van acht uur moesten we 11 uur wachten! en ik kon echt niet slapen, door de spanning, en vooral doordat we dure en belangrijke bagage hadden... wel meer de helft van mijn 1e boek uit (hornby is inmiddels helemaa uit ;)) en toen op naar het vliegtuig naar kathmandu. vervolgens werden we 3 keer gecontroleerd, 3 keer opprecies hetzelfde, haha.. in het vliegtuig kregen we weer eten, waaronder een heeerlijk chocoladecakeje ^^ en toen ben ik helaas toch in slaap gevallen. nouja, helaas.. wel goed, maar ik hebm aar weinig gezien van de himalaya, waar we 3 uur boven hebben gecirceld, omdat we niet mochtne landen. zo hadden we dus niet 3 uur, maar 6 uur vertraging. nou, verder alles goed gegaan met visum ed, ik werd opgehaald door khildoz, hij stond met mijn naam tegen het raam, de schat. vervolgens deed ik het stomste ooit, iemand hielp mij met mijn tas (dcht dat ie bij de organisatie hoorde) en hij zei: you need to give me ten dollar now! nou, ik superverbaasd, maar ja, als dat moet..? en die man vd organisatie zei ook niets, en ik dach, misschien is het een voorschot oid? haha dus ik gaf hem 5, stom en naief als ik ben.. was gewoon een gehaaide man, en ik trapte erin. na goed, heb ik van geleerd.
in het hotel 1,5 uur in slaap gevallen, daarna gegeten met f&f, besproken over vandaag, naar bed (suupermoe!)

Vandaag. Geweldig!
voor 35 euro hadden wij 3en hele dag een gids en auto en driver, waarschijnlijk afzetterij, maar eigenlijk was de 35 voor mij alleen, dus nog best prima.
Eerst naar de monkey temple geweest, waar niet een paar apen zijn, maar echt heeeeel veel! ze zijn ook niet bang, dus zitten gewoon naast je en alles. we mogen natuurlijk niks aanraken, ivm rabies, maar dat is soms wel lastig. zo veel kleine hondjes, katjes, aapjes, ...! ahhw!
haha hoe dan ook, monkey temple was heel mooi, we zagen heel veel gebedsvlaggetjes (ik heb leuke foto's, maar kan nu nog niet, dus komt over 2 dagen oid), overal kleine zuiltjes met gebeden, die je kloksgewijs mag draaien om de gebeden de lucht in te slingeren :) en mooie stoepa, veel toeristische winkeltjes ook. Ik heb serieus met een geluidsschaal omgekeerd op mijn hoofd en twee in mijn handen gezeten, voor ' healing' XD nou, ik ben totaal geheald.
daarna naar bodnath temple, de grootste (ook boedhistische) tempel van nepal. groot wit gebouw met daarop een hoofd met drie ogen (hij ziet onze goede en slechte daden me 2, met de derde kijkt hij naar zichzelf). mooi mooi! er waren overal standbeelden van boedistische goden volgens mijn gids, maar ik heb alijd geleerd dat boedh. geen goden heeft.. maar goed, doet er ook niet toe, het zal wel kloppen he?
wat trouwens zonde is, is die enorme vervuiling overal. al het afval ligt op straat en er zijn geen prullenbakken (op de hele dag 1 gezien) Fleur vroeg waar ze haar beker kon weggooien en de gids nota bene zei zelf: just trow it in de bushes. Tja, geen wonder dan, dat het er zo uit ziet. toch wel erg, dat ze hun eigen omgeving zo vervuilen.
Er zijn hier best veel zwerfkinderen en moeders met babys op straat. wel lastig hoor, om steeds te negeren. gister vloog een van die kinderen mij om mijn middel, dan sta je daar ook zonder dat je weet wat je moet zeggen en doen. wel een slimme truc, hoorde ik achteraf van f en f, DE manier om iets uit je zakken te stelen. zij hebben al veel meer reiservaring, is wel heel handig :D nouja, ik weet dat het geenz in heeft om bedelaars iets te geven, dano ndersteun je het alleen maar, dus ik blijf het negeren, en ik hoop dat ik genoeg help door in het weeshuis te werken.. phoe zeg.
maar om maar weer verder te gaan met de afgelopen dag..: daarna naar de lijkenverbranding van de hindoes, en naar de hindoeistische tempels. was heel indrukwekkend. toevallig was er gister een belangrijk iemand overleden, rechter ofzo, en hij werd in volle ceremonie verbrand. dr hing daar wel veel rook, zeg! ongelofelijk, maar wel cool om te zien. bij de tempels liepen de eerste heilige koeien, haha, en weer veel apen. we maakten een foto van iemand met schilderingen op zijn gezicht, en hij moest daar gewoon geld voor hebben! iedereen moet overal geld voor hebben, nog bovenop wat je al betaald. zo zijn het toch best dure dagen hier. ik hoop adt dat minder wordt de komende tijd ;)
tenslotte nog naar patan dubar square gegaan, daar hebben we niet veel meer gezien, want we waren best moe, hehe.. daarna naar het hotel terug, even gelezen, geschreven in mijn boekje, daarna nog gegeten met khildoz en de gids (vergeet zijn naam steeds, iets met een K ook, schat van een jongen), en nu zit ik i de straat om de hoek en mijn toetsenbord werkt slecht, vandaar het gebrek aan hoofdletters en alle spellingsfouten. die schat van een jongen :P heeft nog een simkaart voor me geregeld (ik zocht het nummer in mijn tas, en ik kreeg zojuis de schrik van mijn leven.. je moet echt oppassen voor jatters hier en ik let niet altijd even goed op.. de tas bleek gewoon tussen mijn benen te staan :P) het nummer is : 00997-9808029052 :D in case you were interested ;)
t is hier nu over half 10, morgen gaat mijn bus om half 7, dus half 6 op (oeh, koude douches hier! de stroom is er van acht uur s avonds tot 11, dus niet morgenochtend.. het geweldige is wel dat je douchegel dan gewoon lekker warm lijkt!). morgen ben ik om 2 uur in pokhara, daar ontmoet ik mijn gastgezin, de andere nlders, zie ik het weeshuis en alles.! spannend!
nu ga ik beter even naar bed ;)
ik beloof, binnenkort foto's!

heel veel liefs!

  • 17 Januari 2009 - 15:12

    Anna En Eef:

    Zo anniekje, dat klinkt goed allemaal! Fijn om te horen :)we zijn benieuwd naar de foto's die komen.
    x anna en eef

  • 17 Januari 2009 - 15:40

    Anniek:

    bericht namens anniek:
    de simkaart doet het nog niet, dus even afwachten

  • 17 Januari 2009 - 15:53

    Marlies:

    Hej Anniekje! ik moest wel lachen tijdens het lezen! een paar keer :) Je hebt al een hoop gedaan zeg! Wat leuk dat je dat samen met die andere twee meisjes kon doen, dat lijkt me wel wat ontspannener, als je niet de hele tijd overal alleen op moet letten. Dat van die Boeddhistische goden dacht ik ook... (dat ze er niet zijn) interessant ;) Slaap maar lekker en een goede reis morgen naar Pokhara! kus Marlies

  • 17 Januari 2009 - 15:57

    Olaf:

    Hey Anniek,

    dat klinkt wel erg leuk wat je nu allemaal al gezien hebt. Het klopt dat Marlies moest lachen, ik zat ernaast ;)
    Goede reis morgen, Olaf :)

  • 17 Januari 2009 - 15:57

    Olaf:

    Hey Anniek,

    dat klinkt wel erg leuk wat je nu allemaal al gezien hebt. Het klopt dat Marlies moest lachen, ik zat ernaast ;)
    Goede reis morgen, Olaf :)

  • 17 Januari 2009 - 17:28

    Irene (moeder Anniek:

    In het bovenstaande staat het nieuwe telefoonnummer van Anniek, maar ze heeft mij 'n sms gestuurd met de mededeling, dat de sim-kaart niet werkt. Er zal dus wel een nieuw nummer komen.

  • 17 Januari 2009 - 17:35

    Monique:

    Hey Niekje

    Super gaaf allemaal en leuk dat de niet alleen met die gids op pad ging!
    Heel veel plezier nog deze reis en ik zal je volgen!

    Kussie Niqueje:P

  • 17 Januari 2009 - 17:45

    Bart :

    leuk om te horen hoe het daar gaat:) haha je bent genept met de goden denk ik;) naja als t er leuk uitzag is t best ik hoop dat je een leuk gastgezin hebt

    kus bart

  • 17 Januari 2009 - 18:27

    Femke:

    Hoi Anniek
    Heb je al mijn vorige verhaaltje gelezen? Zijn
    die aapjes schattig!?
    kusje zusje

  • 17 Januari 2009 - 19:04

    Ernst:

    Het lijkt erop dat ze daar alleen maar schatten van jongens hebben zo vaak gebruik je die term! ;) Wel handig dat F²(Fleur en Florianne*apparte naam!*) reiservaring hebben, want reizen is geloof ik nog een kunst op zich! En even over die douches: Kou is een emotie, kun je uitschakelen!(als je dat maar weet!)

    xErnst

  • 17 Januari 2009 - 19:18

    Meike:

    Heey anniekje!
    Super leuk om wat van je te horen (nja, wat.. ;)), en fijn dat je goed bent aangekomen.
    Dat je in een paar dagen al zoveel hebt meegemaakt en gezien.. Echt bijzonder :)
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 17 Januari 2009 - 19:46

    Hanna:

    Hey Anniek! Het klinkt allemaal ontzettend gaaf daar. Wel lastig, al die sneaky truukjes om dingen te stelen/geld te krijgen. Mij kennende zal ik echt overal intuinen xD
    Ben onwijs benieuwd naar de foto's, dus ik wacht met smart ;)

    X Hanna

  • 18 Januari 2009 - 09:26

    Aukje:

    Lieve Anniek,

    Wat klinkt het allemaal geweldig mooi en indrukwekkend. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en andere verhalen. :D

    x Aukje

  • 18 Januari 2009 - 09:31

    Fenke:

    Ben je al in het huis?
    Heb je een eigen kamer?
    En is het land mooi?
    Hier regent het!xxxfemke

  • 18 Januari 2009 - 10:36

    Pappa En Els:

    Hoi Kiki
    nou zeg, wat een belevenissen en ervaringen in 2 dagen! Het klinkt zo spannend en nieuw allemaal. Je hebt gemerkt dat je argeloosheid een aandachtspunt is; geniet, maar wees zorgvuldig in je contacten met mensen.
    Anniek, je bent nu ongeveer aangekomen denk ik, hoe is je stekkie? Leuke mensen? Veel kinderen? En heb je een beetje privacy?
    Veel liefs papa en Els

  • 18 Januari 2009 - 14:51

    Emmy:

    Hee lieve Anniek! Sjonge, wat een verhalen, nu al! Een heleboel avontuur bij jou! En een assertiviteitscursus heb je bij thuiskomst in ieder geval niet meer nodig, je leert t vanzelf ;) :P!
    Inmiddels als alles volgens de planning loopt ben je nu al in je nieuwe tijdelijke thuis, ik hoop dat alles goed is gegaan!
    Dikke kuss, Emmy

  • 18 Januari 2009 - 17:42

    Gerard Pessel:

    hoi lieverd,

    leuk om zo alles te horen.
    pas wel op met iedereen en let goed op jezelf.

    tot gauw,

    liefs en dikke knuffel,

    gerard pessel

  • 18 Januari 2009 - 19:59

    Voor Iedereen!:

    Hallo allemaal,
    Op de Nepalese simkaart kan Anniek niet sms'en (en ze ook niet ontvangen), maar dit kan wel naar haar oude simkaart. Die stopt ze 's avonds in haar telefoon. We kunnen haar wel bellen naar het Nepalese nummer. Dit is: 00977-9808029052. (er was dus één nummertje verkeerd) Doe het via Teledump, HalloBuitenland of Goedkoopbellen.nl. Dat scheelt :) En begin niet nu gelijk met bellen, want het is daar 4,45 uur later ;) groetjes Marlies

  • 18 Januari 2009 - 21:34

    Fré:

    Hey,
    Het klinkt echt super. Ik ben toch wel een beetje jaloers dat ik niet ben gaan reizen. Ik kijk uit naar je foto`s!
    Kus Fré

  • 19 Januari 2009 - 17:08

    Charmaine:

    Hee anniek ! :D

    Wat een leuk verhaal!
    Ik moest wel even lachen, om je stunt bij het vliegveld. Met die man die jou koffers ging dragen!
    Maar fijn dat je nog twee meisjes ontmoet hebt!
    Ik vindt ook echt leuk dat je die lijkenverbranding hebt gezien, (niet dat dat zo leuk is ofzo ..) maar op school hadden wij daar een heel hoofdstuk over bij aardrijkskunde, en op een één of andere manier vond ik die lijkenverbranding het interresants!
    Nou, volgens mij heb ik veel te veel getypt, dus ik maak er even een eind aan!
    Ik wens je nog heel veel plezier, en ik hoop dat je gauw wat foto's erop kan zetten!

    Dikke kus, Charmaine :D

  • 20 Januari 2009 - 09:16

    Anniek:

    lieve allemaal! geweldig om jullie berichtjes te lezen, haha! de schat van een jongen heette krishna, en het is eigenlijk geen jongen maar een man, maar ik dacht, om mezelf te vergeven dat ik zijn naam niet wist, zal ik het een beetje opleuken ;) hehe
    nu is het bijna tijd voor een nieuw verhaal, eerst de foto's proberen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Deze blog is bedoeld om familie, vrienden en anderszins geintereseerden op de hoogte te houden van mijn reizen en daarnaast mijzelf de gebeurtenissen te helpen herinneren.

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 15783

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Mei 2016

Wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Azie

15 Januari 2009 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: