I'm on the ... top of the woohoorld :D (nouja..) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu I'm on the ... top of the woohoorld :D (nouja..) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Edelbroek - WaarBenJij.nu

I'm on the ... top of the woohoorld :D (nouja..)

Door: anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

27 Januari 2009 | Nepal, Pokhara

even een kort berichtje! (echt kort dus)
goed nieuws! haha het slechte nieuws van vorige keer bleek niet waar te zijn, het was een alleen-lezen bestand geworden en dat is nu opgeheven, dus ik heb toch mijn foto's nog! :)
de foto's van kathmandu (bodnath tempel, het vliegtuig van india naar kathmandu (haha die man wou met me op de foto), aapjes en een foto met fleur en florianne) staan op picasa, want op deze site mag ik maar 10 fotos zetten. er staan ook foto's op van vandaag, daar vertel ik zo over
de naam:
http://picasaweb.google.com/postvooranniek/AlbumZonderTitel#

Verder heel kort over gister en vandaag. Gister ben ik voor het eerst naar het nieuwe project geweest, het straatkinderenopvanghuis. Poehee, dat was energievretend! De eerste seconde dat ik daar binnenkwam, werd ik van drie kanten omhelsd en gezoend, voordat ik zelfs maar doorhad waar ik was. Van Alice (vrijwilligster uit Australie) hoorde ik wat over de kinderen en gang van zaken (12 gaan naar school, 9 blijven thuis, de thuisblijvers zijn 4 tot 9 jaar) en wat ik moest doen (ze bezig houden, spelletjes spelen, engels geven als het ervan kwam). Zij ging naar huis en zou me om 4 uur aflossen. Aan elke arm had ik twee kinders hangen, maar na een tijdje gingen ze gelukkig ook een beetje zichzelf vermaken. Er waren twee jongetjes die er pas een dag waren, vooral die vroegen veel aandacht. Ze hebben zich de hele dag kapot gerend, vrij agressief met elkaar gestoeid, maar aan het einde van de dag waren ze doodop. Logisch natuurlijk. Ik merk al dat ik over gister een heel lang verhaal kan schrijven, over alle kinderen apart een verhaal, maar dat ga ik niet doen, want ik houd het echt kort dit keer. Ik wou vooral namelijk die foto's even erop zetten. Gister was doodvermoeiend, maar wel heel bijzonder en best aangrijpend om mee te maken hoe erg ze een thuis met ouders missen. Alice en ik zaten om 4 uur allebei met een van de nieuwelingen op schoot, die bijna lagen te slapen. Ze kon vertalen wat ze zeiden: 'jij bent mijn moeder' Bizar hoor, na slechts 6 uur met die kinderen te hebben doorgebracht. Zelf vind ik het maar raar om gelijk zoenen te krijgen en ze op schoot te trekken.. maar goed, ik moet nog kijken hoe de komende dagen daar gaan zijn.

Vandaag hadden we ineens holiday, ik heb met Bine in Pokhara rondgescooterd, ik achterop natuurlijk (haha geweldig!). We zijn naar een Chinees (? begreep ik?) tempeltje geweest, op de top van een heuvel (berg naar mijn begrippen, maar goed..), zie de foto's. Mooi, en een prachtig uitzicht, maar wat een klim! ik ben echt niks gewend, dat bleek wel. Verder nog naar een landingsplek geweest van de parachuteachtige vliegende dingen (hoe heten ze? para..?).. VEEEET! dat ga ik misshien ook maar eens doen ^^

en nu ga ik terugfietsen en eten :)

ik hoop dat het is gelukt met de foto's

  • 27 Januari 2009 - 13:35

    Mama:

    Ha Anniek, wat enerverend met die straatkinderen; aangrijpend ook. Je doet goed werk.
    Marlies is in Mexico aangekomen en verblijft nu even in een hostel.

  • 27 Januari 2009 - 17:07

    Floor:

    Hoi lieve Anniek!
    Goed dat je daar nu al zoveel hebt kunnen helpen! Heel veel succes en plezier de komende tijd. Liefs!
    p.s. Ik maak dankbaar gebruik van jouw Spaans woordenboekje en je shirt! ;-)

  • 27 Januari 2009 - 18:34

    Evelien:

    Wow anniekje, aangrijpend, die kinderen. Logisch dat je daarna kapot was. Knap hoor, dat je dit allemaal doet :) (en ik maak me hier zorgen over een mondeling...haha) Leuk die foto's, vooral die waar je op staat ;) fijn dat ze er nog waren!
    Liefs, Eef
    P.s. Dat wat je wil doen heet paragliden :P ghehe

  • 28 Januari 2009 - 01:37

    Marlies:

    Lieve Anniek,ik vind het zo leuk dat ik hier in Mexico gewoon jouw verhaaltjes en fotos kan bekijken! Het ziet en klinkt goed :)
    Fijn dat Bine een beetje met je optrekt. Dat is de zoon van het gastgezin toch?
    Jeetje, heftig met die kids joh. Ik denk wel dat t na een tijdje n beetje gemakkelijker wordt, als ze jou beter kennen en jij hen. Heb je daar ook wat spullen die je kan gebruiken om ze bezig te houden? Heel veel succes ermee. ben je de volgende keer nou weer daar, of bij je vrouwen? En doen die leraressen van daar nu ook een beetje mee? Het lijkt me wel leuk om een dagje met je mee te doen :) Kom jij daarna een dagje naar mij,oke? ;) tot snel op internet :) Dikke kus, Zus.

  • 28 Januari 2009 - 07:52

    Anton & Marijke:

    Fijn om te lezen, dat je de weg inmiddels een beetje gevonden hebt. Wij lezen steeds met plezier jouw verhalen en hopen dat je met een tas vol belevenissen, ervaringen en foto's zult terugkeren.

  • 28 Januari 2009 - 11:35

    Meike:

    Heey!
    Klinkt heftig inderdaad,met die kids. Maar ook leuk wel lijkt me, je wordt in ieder geval erg gewaardeerd :)
    Ben benieuwd naar je foto's, kan ze hier (op mn werk -.- hoe suf klinkt dat?!) niet bekijken, maar ga ik vanavond snel doen!
    En leuk dat je ook de tijd hebt om wat te zien van de stad etc, en nog op n scooter ook, chill hoor ;)
    Maar goed, veel plezier en succes weer!
    x

  • 29 Januari 2009 - 14:13

    Malou:

    pfoe! wat goed dat die foto's er nog zijn joh!! echt super goed nieuws:) en vóóral ook heel leuk dat wij je foto's ook kunnen zien nu =) je verhalen gaan helemaal leven nu ik er ook een beeld bij heb!
    Hoe is het afgelopen met de leraressen op je schooltje? oh ik vind dit echt geweldig Anniek, hoe je het allemaal doen! ik ben echt mega trots op je!
    Heel veel plezier de komende daagjes en ik lees wel weer van je!
    kus Lou

  • 29 Januari 2009 - 17:09

    Olaf:

    Hey Hey:)
    wat goed van de foto´s. ik vind het heel leuk m te zien hoe het er uitziet. Een beeld zegt toch veel meer dan duizend worden. Ik hou je in de gaten ;) veel plezier en succes nog,

    Olaf

  • 30 Januari 2009 - 08:58

    Anniek:

    paraglyden ja, haha, hoe dom kun je zijn XD

  • 30 Januari 2009 - 11:44

    Papa:

    Hoi Kiki,
    het gaat je wel goed af allemaal, dat merk ik wel. Goed dat je ook geregeld wat uitstapjes maakt. Heb je een goede fiets kunnen kopen? Lijkt me wel fijn, want dat geeft je wat extra vrijheid.
    Fijn dat de foto's terecht zijn en dat wij via picasa er een aantal kunnen zien. Zó krijgen we een aardige indruk van je plekkie.
    Succes met de straatkinderen!
    xxx papa

  • 30 Januari 2009 - 12:02

    Femke:

    Bedankt voor de berichtjes en fotos.
    De leukste vond ik de
    aapjes! ze zien er heel
    schatig uit kusje zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Deze blog is bedoeld om familie, vrienden en anderszins geintereseerden op de hoogte te houden van mijn reizen en daarnaast mijzelf de gebeurtenissen te helpen herinneren.

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 15832

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 Mei 2016

Wereldreis Australie, Nieuw Zeeland, Azie

15 Januari 2009 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: